Miks sa jälgid, aga ei osta?

 Ma jälgin Instagramis mitmeid brände, kellelt ma pole mitte kunagi midagi ostnud.

Turunduse algusaastatel oli minu eesmärk selge: luua pigem trendikat sisu, mis tooks palju jälgijaid. Viraalne video või postitus tundus nagu suur võit, numbrid kasvasid, kaasatus oli kõrge ja klientide sotsiaalmeedia kontod nägid muljetavaldavad välja. See polnud iseenesest halb, kuid ma ei pööranud piisavalt tähelepanu sellele, kes on tegelik ostja. Populaarsus ja müük ei ole üks ja sama asi.

Muidugi hakkasin ma turundusele lähenema teise pilguga. Ma hindasin brände ja kampaaniaid terviklikult: kes on päris sihtgrupp, milline on nende ostujõud ja kuidas nad tegelikult tarbivad.


! Siis märkasin midagi ka enda puhul. Ma jälgin Instagramis mitmeid brände, kellelt ma pole mitte kunagi midagi ostnud. Ma olen seal nende sisu pärast! Naljakad videod, ilusad pildid, inspireerivad lood. Aga ma ei ole nende klient. Ma olen neile nähtavuse ja kaasatuse allikas, aga mitte tulu allikas.

Siit jõudsin ma järelduseni, mis on iga brändi jaoks kriitiline. Kogukond sotsiaalmeedias on väärtuslik ainult siis, kui seal on piisavalt inimesi, kes on valmis ja võimelised ostma. Kui kogukond on täis inimesi, kes küll panevad like ja kommenteerivad, aga tegelikku ostu ei tee, siis ei toeta see brändi põhieesmärki absoluutselt.

Sisu loomisel ja jagamisel peab kogu organisatsioon mõtlema samas suunas. Turundus, müük ja juhtimine peavad jagama ühist arusaama sellest, kellele sisu tehakse - kes on ostja. Kuidas see aitab kaasa reaalsele tulule. Kui iga osakond tegutseb oma eesmärkide järgi või ei hoita kursis tervikuga, kaob fookus ja tulemuseks on ilus statistika, mis ei kajastu ettevõtte käibes. Ometi on ju kanalid ilusad ja professionaalsed..

Ostjateni jõudmine tähendab, et strateegia ei tohi piirduda lihtsalt trendide jälgimisega. Aga ometi me teeme seda! See pole üdini paha, kui sa suudad selle siduda õigel ajal oma brändiga, kuid kui ma ausalt nüüd ütlen, siis kohad, kus ma päriselt esitan tellimusi või kasutan teenuseid - pigem ei ole minu igapäevases feedis. Aga nad tunnevad mind, kui inimest. Natukene on veider ka, et just sel hetkel, kui minu nahk on tänu ilmastikule eriti teistsugune, teavad nad seda - sest järsku on minu feedis postitus näospreist ja naisest, kes seda kasutab - sprei, mida aegajalt päeval lihtsalt peale pritsida. IMELINE! AITÄH! Add to cart.

See peab olema teadlik valik - milliseid lugusid MILLAL räägitakse, milliseid probleeme lahendatakse ja kuidas tehakse huvist ost. Hea sisu on kogukonna kasvatamiseks hädavajalik, kuid kogukond peab koosnema õigetest inimestest.

Kui palju jälgid sina brände, kellelt sa ei ole kunagi ostnud (ning suure tõenäosusega ka seda ei tee)?




Eelmine
UGC ehk sisu, mis tundub päris, aga kas alati ka on?

Vastused puuduvad

Email again: