Miks pealiskaudne turundus enam ei tööta, miks tarbijad otsivad “päris” sisu ning kuidas AI-l põhinevad tööriistad peaksid olema abivahendid, mitte asendajad?
Kiirete lahenduste lummus ja selle piirid
Viimaste aastate tehnoloogiline areng, eelkõige AI, on loonud uskumatuid, suisa ebareaalseid võimalusi. Tänapäeval on võimalik toota pilte, kirjutada reklaamtekste ja planeerida kampaaniaid sekundi murdosa jooksul. See on turundajatele andnud tohutu efektiivsuse, kuid samas ka probleeme.
AI: imeline, aga mitte kõikvõimas
Jah, AI suudab luua silmapaistvaid visuaale ja tekste kiiremini, kui jõuad kohvi lõpetada. Aga tarbijad pole rumalad! 🙂
AI loodud visuaale ja tekste hakkavad tarbijad üha enam ära tundma. Need tunduvad küll tehniliselt korrektsed, kuid neil puudub sageli “hing”. Üha enam inimesi märkab, et sellised reklaamid mõjuvad justkui tapeedina – need on olemas, aga nendest ei jää midagi meelde. Esmane vaimustus on juba vaibunud. Samuti on AI-l raskusi sügavama emotsionaalse sideme loomisega, mis on tõeliselt mõjusate kampaaniate aluseks.
Miks “päris” copywriting ja reklaamid taas tõusevad
Tarbijad otsivad autentsust. Nad hindavad tekste, mis räägivad lugusid, mitte ainult ei müü. Ma lihtsalt ei väsi kordamast, et turundusel peab olema emotsioon. Nad hindavad visuaale, mis kõnetavad, mitte ei jäljenda. Selline lähenemine ei tähenda, et AI tuleks kõrvale heita. Vastupidi – AI on väga kasulik tööriist, kuid see peab olema professionaali käes. Hea turundaja teab, kuidas kasutada AI-d, et kiirendada protsessi, kuid mitte ohverdada kvaliteeti.
Kestlik turundus: miks mitte kiirtoit?
Turundus ei saa olla ainult kiirete klõpsude jõud. See peab olema läbimõeldud – selline, mis kutsub esile emotsioone, loob suhteid ja jääb meelde. Kuigi meile võib scrollides tunduda, et info on kiire, siis eelnev tegevus ja “vabaks laskmine” ei ole kiire.
Kolm näidet, miks turundus ei ole kiirtoit:Loo jutustamine vs kiire müük
Kujuta ette kahte reklaami. Üks reklaamib uut kohviketti kiirete sõnumitega: „Tule ja naudi meie hubast kohviku miljööd! Kohv vaid 2 €!”. Teine jutustab loo: „Igal tassil on oma lugu. Meie kohvioad valmivad väiketootjate käe all ja iga lonks toetab nende lugu. Meie jagame seda lugu edasi. Jahedate käte soe embus - tule üksi või sõbraga.” Esimene reklaam püüab hetkelise tähelepanu, teine aga loob emotsionaalse sideme ja jääb tarbijale meelde.
Kohene efekt vs kestlik mõju
Kiire turundus võib tuua kohese müügitõusu (musta reede eel hea näide 🙂), kuid kestlik turundus loob lojaalsust. Tõenäosus, et sealt areneb lojaalse kleindi suhe, on pisem. Näiteks Nike’i kampaania „Just Do It” ei olnud hetkeline müügitrikk, vaid filosoofia, mis ühendab miljoneid inimesi üle maailma. Lihtsalt 3 sõna.
Visuaalide kvaliteet ja tähendus
AI-l loodud pildid võivad olla tehniliselt korrektsed, kuid sageli puudub neil emotsionaalne sügavus. Kujutage ette luksusbrändi, mille reklaam tugineb AI-generaatorile. Võrreldes sellega võib käsitsi joonistatud illustratsioon või hoolikalt filmitud kaader pakkuda tähendusrikkamat kogemust, loo jutustust. (uhh, jõulureklaamid! Mu lemmikud. Väga tahaks teha! 🙂)
Kuigi AI võimed on muljetavaldavad, peab hea turundaja teadma, kuidas neid vahendeid strateegiliselt kasutada. Näiteks võib AI aidata:
Luua tekstide esialgseid mustandeid, mida copywriter kohandab ja täiendab.
Analüüsida turunduskampaaniate tulemusi ja pakkuda andmepõhiseid soovitusi.
Automatiseerida lihtsamaid ülesandeid, jättes rohkem aega loovtööks.
Samas peab turundaja tagama, et lõpptulemus ei mõju nagu „tapeet”. Parimad turundajad teavad, et inimese loovust ja empaatiat ei saa täielikult asendada - rääkimata südamest. Kui mingil hetkel tundus, et turundajate elu on eriti lihtsaks läinud, sest AI teeb ette nii pildid- kui tekstid, siis võta näpust 🙂 Proovi sa nüüd eristuda!
Turunduses on oluline leida tasakaal kiiruse ja kvaliteedi vahel. Kuigi kiire kampaania võib mõnikord olla õigustatud, on pikaajalise brändi kasvatamine alati strateegilisem lähenemine.
Vastused puuduvad