Kuidas ma sain Google'is esimeseks

Kes oleks võinud arvata, et minust saab SEO fänn - aasta tagune mina kindlasti mitte. Ma vist kuulsin sõna SEO esimest korda alles pool aastat tagasi 😀

Kui paar aastat tagasi oleks mulle öeldud, et olen kunagi  otsingumootorites esile tõstmise maailmas nii kodune, oleksin naerma puhkenud või lihtsalt kulmu kortsutanud…




Ent nagu elu ikka, viis mind üks inspireeriv podcast Karl Kanguri loo kaudu (kuula siin) kergelt öeldes manifesteerimiseni, mis muutis minu mõttemaailma ja vaikselt hakkas nihutama minu tööalaseid eesmärke. Nagu paljud teavad või on märganud, olen ma sotsiaalmeedia haldamise, kui teenuse pakkumise, vaikselt maha jätnud või seda tegemas, kuid on erandeid. Keskendun rohkem klientide suunamisele ja nõustamisele, mis puudutab nende sotsiaalmeedia kontosid ning brändi kuvandit üldiselt - ma lihtsalt siiralt usun, et inimene peab selles teemas südamega olema, et luua vahetut ja tahetud sisu. See nõustamise pool toimib ning olen sellega jätkanud.


Alustuseks, ma polnud SEO-st huvitatud ega teadnud sellest tuhkagi. Podcasti kuulates avanes minu silmaring uuele maailmale, kus SEO ja veebilehe optimeerimise võimalused panid mind mõtlema - miks mina seda osata ei võiks? See maailm tundus täielik kosmos ning lihtsalt järjekordne “kellegi teise lugu”, mis lihtsalt väga lahe oli. Kuidagi hakkas see minuga kaasas käima, et hmm, miks mina ei tohiks seda osata, teada, õppida? Üldse mitte tõsiselt mõeldes sellele, elasin tavapäraselt ja vahepeal lihtsalt mõtlesin - et oh, see lahe tüüp sai ju sellise asjaga hakkama.


Ma olin üsna kaua toimetanud Sotsiaalmeedia haldurina ja natuke olin sõrmepidi turunduses, olin kirjutanud klientidele ka esimesed tootetekstid või sisutekstid kodulehtedele, mis oleks sellised kaasahaaravamad, mõnus lugeda ja ei oleks liialt "kasutusjuhendi" vibe tekstid. Mõtlesin, et okei, sellest võiks päris asja isegi teha. Natuke tegutsesin siin, natuke seal. kellele tegin sotsmeediat, kellele tekste, kellele turundust. Sekka ka müügitööd (not a fan). Ja turundus ei ole müügitöö. Aga see selleks 😀


Aga äkki teeks oma veebilehe? Meenus jälle Karli lugu, et SEO ja SEO. No ei anna rahu. See on see manifesteerimine, mida sa ise endale kogueg sisendad ja järsku sa oledki seal sees.

Multitaskingu meistriks saades- taustaks jooksvate õpetusvideote ja podcastide abil, samal ajal tööd või koduseid toimetusi tehes. Nii algas ebareaalne tahe ja teekond iseenda veebilehe loomise suunas, pakkudes ainult enda teenuseid ja sooviga sellega maailmale (vähemalt Eestis 😀) endast märku anda.


Ent nagu tõeline õppimisprotsess, ei kulgenud kõik libedalt. Esialgu jäi minu veebileht Google'is täiesti märkamatuks. 7 päeva hiljem ja maailm ei teadnud, et ma eksisteerin 😀 Mitte kuskilt Google’is ei tulnud ma välja ühegi märksõnaga, mida mu sisuturunduse veebileht pakub. See oli nii masendav tegelikult. Ma mõtlesin, et mingi tüüp Google’i kontoris chekkab uusi veebilehti ja on nagu: “sobib, ei sobi, sobib, ei sobi.” No nagu karikakar - armastab, ei armasta, armastab ja nii edasi. Ja see tüüp pani lihtsalt “Ei sobi”. No ilmselgelt sjukest tüüpi Google’is ei tööta, ma ju tean seda, aga ma ei teadnud, kuidas see Google ja SEO nüüd siis omavahel nagu kontakteeruvad. Et on nagu: “kuule, sa seda uut veebilehte nägid v? On ok v? Lisame ette poole v? Voi ei v?”.


Aga ei. Ei ole neid tüüpe füüsilisel kujul olemas. (SEO JA GOOGLE BLOGIPOST)


Algas pidev optimeerimine - teenustekstide muutmine (kuidas klient oma probleemi lahendada tahab - mis sõnaga ta minu teenust Googeldab?), kas ja MIS KOODID? (eee..kuhu see kood tuleb kopeerida ja kus ma selle koodi saan? küsisin abi.) Metakirjeldused... meta what? Olles alguses veidi kõhklev, et SEO on liiga keeruline minu jaoks (ma pean ennast siiski tugevalt loomeinimeseks, kus saab end teisiti, kui koodidega väljendada 😀) aga tõestasin endale vastupidist. Kannatlikkuse, järjepidevuse ja õppimisega jõudsin Google'i ESIMESELE KOHALE vaid 19 päevaga!


ASSUMPTION IS THE MOTHER OF ALL FUCK UPS! Ele, ära kunagi eelda, jäta see ükskord endale meelde!


Rakendades metakirjeldusi, märksõnu ja koodide loomist

(küsisin abi, sest.. ma ju ei teadnud! 😛 ) ning mõteldes n-ö amatöörina kellegi e-poe/kodulehe omaniku pilgu läbi, suutsin oma veebilehe tõsta esikohale ning kinnitada endale ja teistele, et suudan selles valdkonnas edukas olla. Kui ma vaid tahan. Ja ma armastan kirjutamist - eneseväljendus tekstis, puhas looming, enda ja teiste heaks, töötab minu klientide kasuks ning kliendi edu on minu edu. Kõik muud teadmised juures on lihtsalt hiigel suur boonus.


Õppetund minu loost:

SEO väärtust ei tohi alahinnata. Iga ettevõtja jaoks on oluline investeerida oma veebilehe optimeerimisse, sest konkurentide otsingutulemustes on tihe ja esimese viie tulemuse vahel valib kõige rohkem kasutajaid. Kui oled hetkel kaugel esimesest kohast, siis tasub panustada oma SEO arendamisse, sest sellest võib sõltuda ettevõtte jätkusuutlikkus ja kasv. Lihtsalt öeldes kasu, raha.


Tegelikult on SEO oluline ka Sotsiaalmeedias ehk ükskõik, mis kliendiga ma parasjagu tegelen - on need sisutekstid või tootetekstid, või hoopis Instagrami sisuloome mentorlus, oskan ma lisaks loovusele ning sisule kasutada ja edasi anda ka SEO praktikat. Okei, väga palju SEOd. Ma rohkem ei ütle.


Aitäh




Eelmine
Sotsiaalmeedikuid nagu seeni pärast vihma
Järgmine
Turundus - see on nagu esimene Tinder-deit: esmamulje loeb

Vastused puuduvad

Email again: