Sotsiaalmeedikuid nagu seeni pärast vihma

Praegusel Instagrami ja TikToki- ajastul võib sotsiaalmeedia professionaalide tõusu võrrelda pärast värskendavat vihma tärkavate seentega. 😛 See võrdlus kajastab sotsiaalmeedia spetsialistidena identifitseerivate isikute äkilist vohamist, mis toob kaasa turu küllastumise ja tekitab väljakutseid nii professionaalidele kui ka sellel maastikul navigeerida soovivatele ettevõtetele.




"Spetsialistide" sissevool

Kaugtöö tulek ja paindliku elustiili ahvatlus on ennast sotsiaalmeedia spetsialistideks nimetavate spetsialistide juurdekasvus. Kuna turule sisenemise barjäär on pigem madal ning tundub selline “easy going”, on sellesse valdkonda astunud paljud inimesed, kellel näiteks puuduvad kogemused või teadmised üleüldse sellest, kuidas see platvorm toimib, kus on statistika, kes on sinu kliendi sihtrühm, kuidas nendeni jõuda ning rääkimata ostupersoonast. See sissevool on viinud hinnakujunduse ja tajutava väärtuse väga suure moonutamiseni, kuna amatöörid löövad turu alla, pakkudes teenuseid ebamõistlikult madalate hindadega ning ettevõtetel on seejärel jälle keeruline hinnata, kas võtta tööle 200€ voi 1200€ per/kuu spetsialist, või haldaja või sisulooja - vahet pole. Praktika näitab, et sama töösisu eest pakutakse alates 200€ kuni 3500€ tasu. Ja asi ei ole selles, et väiksema summa pakkuja on pisema eelarve või võimalustega, vaid ta ei mõista selle väärtust brändile või sisulooja üldist töösisu. Seevastu 3500€ tasu pakkuv ettevõte peab äärmiselt oluliseks spetsialisti juures oskusi, mis kannab endas brändi väärtuseid, maine kohandamist, missiooni ning parterlussuhteid. Sealt edasi sisuloome oskust, emotsiooni edasi kandmise oskust ning väärtuse välja toomise sügavat oskust.


Ent keset seda ennastunustavate spetsialistide merd tuleb välja oskusliku sotsiaalmeedia professionaali tõeline väärtus. Vilunud sotsiaalmeedia spetsialist ei ole lihtsalt sisulooja, vaid ka ettevõtte olemuse kanal, mis tabab selle emotsioone (emotsioon, millest ma ei väsi rääkimast! 😛) ja selget võlu. Süvenedes sügavale ettevõtte identiteedi, sihtgruppi, väärtustesse ja palju-palju muusse, mida olen juba eespool maininud. Pädev spetsialist saab brändile elu sisse puhuda, pakkudes pealiskaudse “lae pilt üles” kõrval ehedat sidet publikuga, kliendiga - päris inimesega.



Oluline on tunnistada, et kõik sotsiaalmeedia spetsialistid ei ole võrdsed. No ei ole. Ja ei saagi ega peagi olema. Algaja raamatupidaja ei saa võrrelda oma kogemusi raamatupidajaga, kellel on kogemust 10+ aastat. Iga professionaal toob lauale ainulaadse lähenemise ja vaatenurga, mis on kohandatud vastavalt nende klientide (ja omakorda kliendi sihtrühma) konkreetsetele vajadustele ja eelistustele. Sihtrühma mõistmine ja nendega resoneeriva sisu loomine on nii oluline, ületades visuaalide ja esteetika valdkonda, et tekitada vastukaja, millel on tähendus, emotsioon (jah, oleme tagasi emotsiooni juures 😛). Oskus teha/töödelda häid pilte on paljudel, kuid oskus kasutada oma loovust sisutähenduse loomiseks pigem vähestel. Jällegi - võib ju olla, et mõni bränd tahab ja vajabki ainult ilusat visuaali, pinteresti efekti. Isegi copywritingu oskust ei taha. Aga siis see ongi visuaal.


Miks siis sotsiaalmeedia spetsialistid vohavad nagu seeni pärast vihma? 🙂

Kas selle põhjuseks on asukohast sõltumatu töö ja kiire kasuvõlu või on see reaktsioon kasvavale nõudlusele Sotsiaalmeedias? Kas kõik end spetsialistideks nimetavad inimesed on tõesti oma ala asjatundjad või lisavad nad lihtsalt ilma sisuta müra, sest see tundub nii lihtne?


Sellel areneval maastikul eristab pädevat spetsialisti ja pelgalt “ma tahan ka olla” teesklejat nende võime sisendada oma töösse autentsust ja sügavust, ületades trende ja pealiskaudsust, et luua püsivaid seoseid, parterlussuhteid ja koostöid, mis on kestvad. Pädev tööandja saab selle üsna kiirelt selgeks näiteks tööintervjuul, kui ta uurib, kas potentsiaalne sisulooja, spetsialist on kursis ettevõtte maine, imago, näo, väärtuste, missiooni, partnerite ja palju muuga. Spetsialist PEAB sellega kursis olema enne, kui kandideerib/läheb vestlusele. Kuna ettevõtted liiguvad rahvarohkes sotsiaalmeedia sfääris, on tõelise asjatundlikkuse ja emotsionaalse resonantsi (jep, jälle see emotsioon!) otsimine endiselt esmatähtis, et ennast nimetavate spetsialistide hulgast silma paista! 🙂


Reklaamiblokk?


Pinteresti visuaalist ja kütkestavatest piltidest küllastunud Instagram ja Facebook on kliendi tähelepanu köitmine muutunud väga suureks väljakutseks ja pea meeles - klient on see, kes toob kasu! Inimesi pommitatakse hulgaliselt reklaame ja esteetiliselt meeldivat sisu, mis liigub mööda häguselt, muutes püsiva mulje jätmise keeruliseks. Selles igapäevase müra meres ei piisa lõputu scrollimise peatamiseks pelgalt ilusatele piltidele toetamine.


Kahe sekundi test

Uuringud näitavad, et teil on vaid kaks sekundit kasutaja tähelepanu köitmiseks, enne kui ta edasi scrollib. Selles põgusas aknas ei pea sisu mitte ainult silma paistma, vaid köitma ka meelt ja puudutama südant! Sotsiaalmeedias silma paistmine nõuab väga palju loomingulisust, mis ületab pelgalt visuaali (ilus tootepilt), et edastada brändi väärtuseid, huumorit või ainulaadset vaatenurka.


Sisu loomine, mis kajastub teie vaatajaskonnaga sügavamal tasandil, on tänapäeva digimaastikul ülioluline. Võimalus tekitada emotsioone ja luua sidet oma brändi sihtrühmaga ületab pinnapealse seotuse; see kasvatab autentsuse ja usalduse tunnet, mis ületab üldise reklaami müra. See tekib ajaga. Minu enda praktikal on olnud 1 klient, kes ootas, et tooksin talle ühe kuuga 10k suurema käibe olles lihtsalt sisulooja kontole, mis oli tehtud nullist. Ebareaalsed ootused tuleb välistada kohe, see näitab, et klient ei mõista spetsialisti töö sisu või siis palkab amatööri ning on hiljem nördinud, et asi ei toimi. Ja kõik. Eduka sotsiaalmeedia strateegia aluseks on mõtestatud mõju, mis tekitab vestlust ja loob püsivaid suhteid!


Aga kui asi ei lähe viraalseks?

Vastupidiselt levinud arvamusele ei mõõdeta sotsiaalmeedia spetsialistide võimet nende võimega video levitada ehk vana hea “palun tee viraalseid TikToke, Reelse”. Kuigi viiruslik sisu võib kindlasti katvust suurendada, peitub tõeline edu võimes kasvatada lojaalset ja kaasatud kogukonda, mis vastab teie brändi sõnumile ja väärtustele - tänu millele on nad valmis bränadile jätma ja andma raha mis tahes teenuse või toote eest, mida klient pakub.


Maailmas, kus tähelepanu jagub ja digisegadust on ohtralt, kerkib mõtestatud sotsiaalmeedia sisu loomise kunst esile kui võimas tööriist, mille abil brändid kärast läbi saavad ja püsivat mõju avaldavad! Kui sa oled siiani lugenud, siis ehk mõistad, et see ei ole lihtsalt “lae pilt üles” sisu.


Lisades oma sisule autentsust, huumorit ja emotsionaalset väärtus, on võimalus koostada SISUBRÄND, mis mitte ainult ei köida tähelepanu, vaid soodustab ka tõelisi sidemeid teie vaatajaskonnaga. Ja sidemed on hindamatud!

Pea meeles, et tõeline edu peitub võimes luua sisu, mis ületab kohese rahulduse ja jätab püsiva mulje teie publiku südamesse ja meeltesse.


Kokkuvõtteks võib öelda, et kuigi turg võib olla küllastunud sotsiaalmeedia professionaalidest, peitub tõeline väärtus spetsialistide äratundmises, kes suudavad tõsta brändi pelgalt nähtavusest kaugemale, et luua püsiva mõju tähendusliku kaasamise ja autentse jutuvestmise kaudu! 🙂

Siit leiad:

Persooni brändi mentorlus

Sisuloome mentorlus




Eelmine
Kuidas ma sain Google'i otsingutulemustes 4. kohale 14 päevaga
Järgmine
Kuidas ma sain Google'is esimeseks

Vastused puuduvad

Email again: